Güneş Kremlerini Düşman İlan Edenlere Haber Var

Güneş

Güneş kremleriyle ilgili Queensland ve Güney Avustralya Üniversiteleri önderliğinde yapılan yeni bir çalışma, güneş kremlerinde kullanılan çinko oksit nanopartiküllerinin hem cilt altına nüfuz etmediğinin hem de tekrarlanan uygulamalar sonrasında bile hücrelerde toksik bir etki yaratmadığının ilk direkt kanıtını ortaya koydu. Yani güneş kremlerinin potansiyel olarak vücudu zehirlediği konusundaki tartışmalar nedeniyle kafanız karışıksa, önümüzdeki yaz gönül rahatlığıyla bu kremleri kullanabilirsiniz.

Journal of Investigative Dermatology’de yayınlanan çalışmanın baş araştırmacısı Profesör Michael Roberts, daha önce hayvanlar üzerinde yapılan bir takım çalışmaların verdiği sonuçlar nedeniyle bazı toplumsal grupların nanopartikül bazlı güneş kremlerinin güvenli olmadığı yönünde iddialarda bulunduğunu, dolayısıyla da giderek daha fazla sayıda tüketicinin aynı şekilde düşünmeye başladığını söylüyor. Profesör Roberts, “Bu çalışmalarda, çinko içeren güneş kremlerinin hayvan ciltlerinde insanlarda olduğundan çok daha fazla emildiği bulundu. Bu nedenle de, insanlarda çinko oksit nanopartiküllerinin epidermise geçebileceği ve bunun DNA hasarı da dahil olmak üzere bazı toksik sonuçlar doğurabileceği yönünde endişeler oluştu,” diyor.

Nanopartiküller Cildin Yüzeysel Katmanları İçinde Kalıyor

Araştırmacılar çalışmaları kapsamında, yaşları 20 ve 30 arasında değişen beş gönüllü üzerinde, tekrarlanan çinko oksit nanopartikülleri uygulamasının ne kadar güvenli olduğunu incelediler. Gönüllüler art arda beş gün boyunca, her altı saatte bir vücutlarına çinko oksit nanopartiküllerini uyguladılar.

İncelemelerinde üstün görüntüleme yöntemlerini kullanan araştırmacılar, nanopartiküllerin cildin yüzeysel katmanları içinde kaldığını ve herhangi bir hücresel hasara sebep olmadığını gördüler.

Bulguların Güneş Kremlerine Duyulan Güveni Geri Getirmesi Umuluyor

Araştırmacılar 2017’de Avustralya’da yapılan bir anket sonucunda, günlük güneş kremi kullanımının güvenli olduğunu düşünen insanların sayısında düşüş meydana geldiğinin görüldüğünü hatırlatıyor ve bulgularının bu ürünlere olan güvenini geri getirmeye yardımcı olmasını umuyor. Araştırmacılar aynı zamanda, uzun süre güneşe maruz kalma sonucunda meydana gelen cilt kanseri ve cilt hasarının korkunç sonuçlarının, onaylanmış güneş kremlerinin sebebiyet verebileceği toksik etkilerden çok daha büyük olduğunun unutulmaması gerektiğini de söylüyorlar.