Sıvı Su Sadece Hidrojen Ve Oksijen Moleküllerinden İbaret Değil

Skoltech’ten bilim insanlarının Stuttgart Üniversitesi araştırmacılarıyla iş birliği yaparak gerçekleştirdiği bir çalışma, saf sıvı sudaki kısa ömürlü iyonların (H30+ ve OH-) konsantrasyonunun, pH seviyesini değerlendirmek için varsayılan miktardan çok daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Bu bulgu, suyun dinamik yapısı hakkındaki anlayışı önemli ölçüde değiştiriyor.

Alman araştırmacılarla iş birliği yapan Skoltech’ten bilim insanları, sıvı suyun iyon-moleküler bileşimini pikosaniyeden kısa bir zaman ölçeğinde ölçümlediler. Bilim insanları elde ettikleri sonuç karşısında şaşırdılar çünkü bir miktar H2O molekülünün geçici olarak iyonlaştığını gördüler.

Çalışmalarında fazladan proton durumlarını belirlemek için sıradan (H2O), ağır (D2O) ve yarı ağır su (HDO) kullanan araştırmacılar, yarı ağır su spektrumunun moleküler bükülme modlarının yakınlarında konsantrasyon bağımlı spektral özellikler buldular ve bu özellikleri pikosaniyelik zaman ölçeğinde var olması beklenebilecek olan fazladan protonlarla ilişkilendirdiler.

Suyun yapısı üzerinde daha önceden yapılan çalışmaların kristalografik deneylere dayandığını ve suyun dinamiklerini yansıtmadığını söyleyen araştırmacılar, yaptıkları bu çalışmanın suyun ultra kısa bir zaman ölçeğindeki karmaşık yapısına dair yeni bilgiler sağladığını belirtiyorlar.

Orijinal makale: Phys.org