Bu Bulgu Bazı Beyin Hastalıkları İçin Yeni Tedavilerin Geliştirilmesine Yol Açabilir

Yapılan yeni bir çalışma, beyinde duyusal ve motor beceriler için bir aktarma istasyonu olan talamusun içindeki hücrelerin önceden inanılandan daha çok veri topladıklarını gösteriyor. Bu bulgu, tıbbın şizofreniyi, epilepsiyi ve başka beyin hastalıklarını tedavi etme şeklini değiştirebilir.

Talamusun içindeki nöronları incelemek hep zor oldu ama onların duyusal ve motor beceriler için hayati önemde olan sinyalleri almaya ve aktarmaya nasıl yardım ettiklerini anlamak, bir gün bazı beyin hastalıklarına sahip insanlar için yeni tedavilerin geliştirilmesine yol açabilir.

Proceedings of the National Academy of Sciences’de yayınlanan çalışmanın araştırmacılarından olan Argonne Ulusal Laboratuvarı’ndan Vandana Sampathkumar, “Argonne’daki araçlar, bizim aksi takdirde asla görmeyeceğimiz bu birleşmeyi keşfetmemize yardım etti,” diyor.

Bilim insanları talamusun duyusal ve motor sinyalleri aktarmaya ve bilinç ile uyanıklığı düzenlemeye yardımcı olduğuna inanıyorlar. Ama bu yeni çalışma, talamusun farklı türlerdeki bilgileri nasıl aldığı ve korteksin tüm bölümlerine nasıl aktardığı konusundaki daha büyük bir karmaşıklığı ortaya koyuyor.

Talamusun rolünün bu daha kapsamlı resmini geliştirmek için, ekip çeşitli bilim alanlarının araçlarına bel bağladı ve bunlar arasında genetik, viroloji, moleküler biyoloji ve mikrobiyoloji ile çeşitli görüntüleme teknikleri de vardı.

Fare Beyinlerinden Binlerce Görüntü Almak İçin Elektron Mikroskopisi Kullanıldı

Araştırmacılar fare beyinlerinden binlerce görüntü almak için elektron mikroskopisini kullandılar. Görüntüler dijital olarak yeniden bir araya getirildi ve sonra 3 boyutlu olarak yeniden yapılandırıldı.

Sampathkumar,  “Çalışmaya hücrelerin bilgiyi bir yerden aldıkları ve o bilgiyi minimal bir değişiklikle başka bir yere yolladıkları yönündeki hipotezle başladık. Ama durum bu değildi. Farklı yerlerden bilgi alan ve aktarmadan önce o bilgileri birleştiren şaşırtıcı sayıda hücre vardı,” diyor.

Görüntülerin yeniden yapılandırılması yoluyla, ekip bireysel nöronların korteksin farklı bölgelerinden gelen sinyalleri birleştirebildiklerini buldu. Örneğin, talamusun posterior medial nükleus (Pom) isimli bir bölgesindeki tek bir nöron, hem duyusal hem de motor bilgileri alabiliyordu. Araştırmacılar ayrıca, Pom nöronlarının bilinmeyen kaynaklardan benzer bilgiler aldıklarını da belirlediler.

Talamustaki nöronların işleme ve sinyalizasyon becerilerine açıklık getirerek elde edilen bu yeni bilgi, şizofreni, epilepsinin bazı formları ve başka beyin hastalıkları için yeni tedavilerin bulunmasına yardımcı olabilir.

Orijinal makale: MedicalXpress