NASA Venüs’e İki Görev Düzenleyecek

NASA otuz yıl sonra ilk kez yeniden Venüs’e gideceğini açıkladı; hem de bir değil, iki kez.

Düzenlenecek görevlerden birinde, VERITAS isimli uzay aracı Venüs’ün yörüngesinde dönecek ve gezegenin yüzeyi ile iç bölgelerini inceleyecek. DAVINCI+ isimli diğer uzay aracıysa, bir uydu ve gezegenin atmosferinden geçip gizemli yüzeyine inmek üzere tasarlanmış bir sonda içerecek. Eğer her şey planlandığı gibi giderse, iki aracın da bu on yıl bitmeden önce fırlatılması bekleniyor.

NASA Venüs’e en son 1989 yılında bir görev düzenlemişti ve Magellan isimli uzay aracı beş yıl sürecek bir görevde gezegenin radar haritasını çıkarmak üzere fırlatılmıştı.

İleri teknoloji bir radar sistemine sahip olan VERITAS’ın Venüs’ün son derece detaylı topoğrafik ve jeolojik haritalarını çıkarması ve aynı zamanda da gezegenin iç bölgelerini detaylı bir şekilde incelemesi planlanıyor.

DAVINCI+ Venüs’ün Atmosferi Üzerinde Çok Değerli Veriler Sağlayacak

DAVINCI+ uzay aracının uydusu daha az kapasiteye sahip ama aracın sondası, gezegenin havasından örnekler alarak ve bu havanın kimyasını inceleyerek Venüs’ün atmosferi üzerinde çok değerli veriler sağlayacak.

Venüs’e düzenlenecek bir tek görev bile çok şeyi açığa çıkarırdı ve iki uzay aracının neredeyse aynı zamanda gezegeni ziyaret edecek olması özellikle heyecan verici. Yapılan basın toplantısında, NASA’nın yöneticisi Bill Nelson bunlardan “kardeş görevler” olarak bahsetti. Ve bu yerinde bir tanım çünkü bu ikili, gezegensel yaşanabilirliğin aynı temel sorularını ele almak için Venüs’ün iki farklı yönünü inceleyecek ve birbirlerini mükemmel bir şekilde tamamlayacak.

NASA’dan Tom Wagner, “Bu görevlerin sonuçlarının birleşimi, bize gezegen hakkında gökyüzündeki bulutlardan yüzeyindeki volkanlara kadar bilgi sağlayacak. Bu biz gezegeni yeniden keşfetmişiz gibi olacak,” diyor.

VERITAS ve DAVINCI+, Venüs’ün uzun zaman önce olduğu varsayılan bir okyanus gezegeninden çorak bir yere dönüşmesinin en muhtemel suçlusu olan volkanizma sürecini de kendi yollarıyla inceleyecekler.

Orijinal makale: Scientific American