NASA’nın Psyche Görevi Tonlarca Değerli Metali Açığa Çıkarabilir

Gelecek çeyrek asır içinde Dünya’nın ilk trilyonerlerinin ortaya çıkacağı söylenenler arasında. Aynı zamanda da, bu insanların varlıklarının büyük bölümünün asteroid madenciliğinden kaynaklanacağı öngörülüyor. Dünya’ya yakın asteroidlerden madenlerin ve uçucu bileşiklerin elde edileceği yeni gelişmekte olan bu uzay sektörü, piyasaya bol miktarda altın, gümüş ve platin gibi değerli metaller sağlamayı vaat ediyor.

Dünya’nın ötesinde yer alan Ana Asteroid Kuşağıysa daha da büyük bir zenginlik bile sağlayabilir. NASA’nın Ana Kuşaktaki Psyche isimli metal içerikli asteroidi incelemek için düzenleyeceği görevin birçok insanı heyecanlandırmasının nedenlerinden birisi de bu. Bu asteroidin incelenmesi Güneş sisteminin geçmişi hakkında çokça bilgi sağlayabilir ama asteroid aynı zamanda, bir gün bir zenginlik kaynağı da olabilir.

Psyche 16’yı özellikle ilginç yapan şey, onun neredeyse tamamen metalik bir yapıya sahip olması. Radar gözlemlerinden yola çıkarak, asteroidin çoğunlukla demir ve nikelden oluştuğu düşünülüyor. Ve bu da onu, ağırlıklı olarak silikat minerallerinden (S tipi) ya da karbonlu bileşiklerden oluşan (C tipi) diğer çoğu asteroidden ayırıyor.

Tahminen 700 Kentilyon Dolar Değerinde Değerli Ağır Metal İçeriyor

Ve metalik asteroidlerin (M tipi) var olduğu bilinse de, Psyche yaklaşık 225 kilometrelik çapıyla bunların en büyüğü olma özelliğini taşıyor ve bu da astronomi alanındaki birçok kişinin onun aslında bir gezegen çekirdeğinin kalıntısı olduğu sonucuna varmasına neden oluyor. Bu nedenle, bu asteroidin incelenmesi Güneş sisteminin erken dönemlerindeki gezegen oluşumları ve kayalık gezegenlerin (Dünya gibi) manyetik özellikleri hakkında oldukça fazla bilgi sağlayabilir.

NASA’nın 2022 yılında bu asteroide bir görev düzenlemeyi ummasının sebebi de bu. Aracın asteroide 2026’da varması ve sonraki 21 ayı onu yörüngeden inceleyerek geçirmesi planlanıyor. Ancak fütüristler ve risk sermayedarları için bu asteroid ilgi çekici çünkü Psyche tahminen 700 kentilyon dolar değerinde değerli ağır metal içeriyor ve bunlar arasında bol miktarda altın ve platin de bulunuyor.

Ancak uzaydaki varlıklardan faydalanmak adına bu tür görevlerin gerçekleştirilmeye başlaması için öncelikle gereken tüm altyapıların sağlanması gerekiyor. Bunlar arasında muhtemelen yörüngede üretim tesisleri oluşturmak, Ay üzerinde veya çevresinde ve Asteroid Kuşağında yakıt ikmal noktaları yapmak da bulunuyor.

Eğer her şey planlandığı gibi giderse, NASA Psyche’a göndereceği uzay aracını 2022 yılının Ağustos ayında fırlatacak.

Orijinal makale: Universal-Sci