Domuz Embriyolarında İlk Kez İnsan Kasları Geliştirildi

Hacimsel kas kaybı (VML), iskelet kası dokusunun çok kötü bir şekilde hasar gördüğü ve greftlerle uyuşmadığı zamanı işaret ediyor.

Minnesota Üniversitesi ise, insan kaslarının domuz embriyolarında gelişmesine olanak tanıyan insan-domuz kimeraları (iki ya da daha fazla DNA seti içeren organizmalar) geliştiriyor. CRISPR tekniğinin kullanımıyla sağlanan bu ilerleme, sağlık alanı için bir devrim niteliğinde olabilir.

Minnesota Üniversitesi’nden Mary Garry, “VML genellikle kazalar ve büyük tümörlerin cerrahi olarak çıkarılması nedeniyle ve savaştaki erkek ve kadın askerlerde oluyor,” diyor.

Garry sözlerine, “VML için iyi bir tedavi yöntemi bulunmuyor ve bunun sonucu da kas fonksiyonunun kaybedilmesi nedeniyle uzuv kaybı ve/veya hayat boyu engelli kalmak oluyor. İnsan iskelet kasının domuzlarda üretilmesi yönünde sağlanan bu ilerleme, cerrahi olarak onarıma ve VML fonksiyonunun geri getirilmesine yarar sağlama konusunda büyük bir gelecek vaat ediyor,” şeklinde devam ediyor.

İnsan Bilincine Sahip Domuzlar Yaratılmış Olabilir Mi?

Peki, bu ilerlemeyi bu kadar farklı yapan şey tam olarak nedir? Araştırmacılar kimeralarında insan organları geliştirmek yerine, domuzların içinde kas kaybının olduğu alanları onarmak için kullanılabilecek olan insan kas dokusu geliştirdiler.

Ancak Nature Biomedical Engineering’de yayınlanan çalışmada yapılan bu deney, insan bilincine sahip duygulu domuzlar yaratmış olma olasılığı konusunda kafalarda soru işaretleri oluşturuyor.

Garry bu konuda, “Bizim insan donör hücrelerinin, sadece önceden domuz iskelet kasının (şimdi genetik olarak silinmiş olan) bulunduğu yerde olduğunu gösterdiğimizi belirtmek önem taşıyor. İnsan donör hücreleri domuzun beynine ya da üreme hücrelerine göç etmiyorlar,” diyor.

Bu bilginin kimeraların üretimi konusundaki önemli etik kaygıları gidermeye hizmet ettiğini belirten Garry, şimdi önümüzdeki üç ila beş yıl içinde bu organ ve doku nakillerinin klinik deneylerine başlamayı umut ediyor.

Orijinal makale: Interesting Engineering