Genetik Mühendisliğinin Faydaları Ve Riskleri

2063

Genetik mühendisliğinin belirliliği korkunç sonuçlara neden olabilir. Çünkü bir canlı türü için işe yarayan bir şey, başka bir türe geri döndürülemez bir şekilde zarar verebilir. Ayrıca genetik mühendisliğini ticari amaçlar için kullanmak da, bazı ülkelere ya da şirketlere büyük ekonomik avantajlar sağlayabiliyor.

Genetik mühendisliğinin görünürde sonsuz faydası var. Şu anda, araştırmacılar DNA hatalarını yaklaşık 7,000 hastalıkla ilişkilendirmiş durumdalar.

Genom düzenlemek için var olan basit ama kuvvetli araçlardan biri CRISPR
yöntemi. Bu yöntem araştırmacıların DNA dizilimlerini ve gen fonksiyonlarını değiştirmelerine olanak tanıyor. Bakterilerin ve arkelerin doğal savunma mekanizmalarından uyarlanan CRISPR yöntemi, virüslerden ve daha fazla şeyden gelen saldırıları engelleyebiliyor.

Tarım endüstrisi de genetik modifikasyon alanından büyük faydalar sağlıyor. Örneğin, eğer mahsullerin genleri değiştirilebilirse, bu dünyada devam etmekte olan açlık sorununu azaltmaya yardımcı olur.

Buna ek olarak, yabani ot öldürücü ilaçların kullanımının ozon tabakasına zarar vermekle ve iklim değişikliğiyle bağlantılı olduğu biliniyor. Mahsullerin yabani otlara karşı direnç geliştirmesini sağlamak, bu kadar yüksek miktarda yabani ot öldürücü ilaç kullanma ihtiyacını azaltabilir.

Riskler De Büyük Olabilir

Genetik mühendisliğinin faydaları ne kadar cazip olursa olsun, bunun riskleri de büyük olabilir. Mahsullerde değişimler yaratmak, genel anlamda bu değişikliklere diğerlerinden daha az uygun olan bazı bitkilere zarar verme riskini taşıyabilir.

Genetiği değiştirilmiş organizmaları kullanan şirketler sıkı bir şekilde regüle edilmediklerinde, bir organizasyondaki kötü insanların stratejik olarak savunmasız gruplara baskı uygulaması ve insanların rızası olmadan toplumların tarımsal gerçekliklerini yeniden şekillendirmesi de bir olasılık.

Geri döndürülemez genetik hasarlardan dünyadaki açlıkla savaşmaya ve önemli hastalıkları tedavi etmeye kadar, genetik mühendisliği hem savunucuları hem de onu kötü bulanlar için karışık bir konu. Ama bu modern dünyaya çoktan yayılmış durumda olduğu için, bizim sürekli olarak onu izlememiz ve yenilikler ve tehditler ortaya çıktıkça riskleri ve faydaları değerlendirmemiz gerekiyor.

Orijinal makale: Interesting Engineering