Vücudumuzdaki Hücrelerin Yarısı Bakterilerden Oluşuyor

Bilim insanlarının yıllardır bildiği ve yoğun araştırmalar sonucu elde ettiği veriler tekrardan değişti.  Bilim dünyasında kendi hücrelerimizin 10 katı kadar vücutta bakteri bulunduğu tahmin ediliyordu. Fakat yapılan son araştırmalarda durumun daha farklı bir boyutu ortaya çıktı.

İsrail ve Kanadalı bilim adamlarının 2016 yılında çalışamaya başladığı araştırmalarda insan vücudunun kendi hücreleri kadar vücutta bakteri bulunduğu ortaya konuldu. Bir gram dışkıda yaklaşık 90 milyar bakteri bulunduğundan yola çıkılarak vücuttaki toplam bakteri sayısının ortalama 38 trilyon civarında olduğu tespit edildi. Ortalama bir vücuttaki hücre sayısı ise 30 trilyon civarında. Bakterilerin insan vücudu için olmazsa olmaz bir canlı türü olduğu ise yapılan bilimsel çalışmalarla ispatlandı.

Tek hücreli canlılar olan bakterilerin zararları olduğu gibi doğaya ve vücuda saymakla bitmeyecek yararları vardır. Farklı yapı ve şekillerde olan bakteriler birçok hastalığa yol açmalarına rağmen doğada hayatın sürekliliği için birçok yardımları olur. Bakteriler grup halinde yaşayıp ısı, oksijen, sıcaklık gibi nedenlere bağlı olarak çok veya az üreyebilirler.

• Zayıflama yada sabit kiloda kalmaya yardımcıdırlar.
  • Bağırsak bakterilerinin alınan ilaçların etkisini arttırdığı gibi yan etkilerini de azalttığı yönünde çalışmalar hala devam etmektedir.
  • Alerjilere karşı koruma, enfeksiyonu azaltma, virüslerle savaşma, gırtlak kanserini önleme gibi birçok alanda kullanılan yararlı bakteriler vardır.
  • Bazı bakteriler vücuttaki toksik maddelerin atılmasına yardımcı olurlar.
  • Laktoz ve proteinin sindirimini hızlandırırlar.
  • Kalsiyum emilimini hızlandırır ve kemik erimesini önlemeye yardımcı olurlar.

Çoğu bakteri  mikroskop olmadan görülebilecek kadar küçük boyutta. Ama 1999’da Namibya kıyılarında araştırma yapan bilim insanları, Thiomargarita namibiensis (Namibya’nın sülfür incisi) adlı bir bakteri keşfetti. Bu bakteri türünün bir tek hücresi 0,75 milimetre büyüklükte.

Diğer bakterilere kıyasla bu kadar büyük olması hidrojen sülfat gazıyla balon gibi şişmesinden kaynaklanıyor.