Yeni Bir Koronavirüs Varyantı Bugüne Kadarki En Tehlikeli Varyant Olabilir

Aşırı yüksek mutasyon sayısı nedeniyle aşılar işe yaramayabilir.

NPR’nin bildirdiğine göre, ilk olarak Botswana’daki bir hastada tanımlanan yeni bir koronavirüs varyantı, Delta varyantında görülen mutasyon sayısının iki katına sahip olduğu için bilim insanlarını endişelendiriyor. Nüfuslarının yüzde 60’ından fazlasını aşıladıktan sonra bile, Avusturya ve Almanya gibi Avrupa ülkelerinde enfeksiyonların artmasından kısa bir süre sonra haberi geldi. Vakalardaki artış, bu yeni bulunan varyantla henüz ilişkilendirilmiş değil.

Virüsler, konak hücre içinde çoğaldıkça genetik yapıları hızlı değişikliğe uğrarlar. Bu değişiklikler, virüsün daha bulaşıcı hale gelmesine veya konakçının bağışıklık sisteminden kaçmasına yardımcı olur. Yaz boyunca, spike proteininde 11-15 mutasyona sahip Delta varyantı, dünya çapında baskın enfeksiyon haline gelmişti.

Bilim insanları her zamankinden daha endişeli çünkü B1.1.529 adlı yeni varyantın spike proteini virüsün yapısını önemli ölçüde değiştirebilecek 32 mutasyona sahip. Business Insider’ın bildirdiğine göre, aşılar spike proteinin orijinal yapısı etrafında tasarlandığından, aşılanmış olanlar bile yeni varyanta karşı korunamayabilir. Yeni varyantın daha bulaşıcı olup olmadığına veya daha ciddi enfeksiyonlara neden olup olmadığına dair ayrıntılar hala bilinmiyor.

Şimdiye kadar, 11 Kasım’da Botsvana’da ilk tespit edilen de dahil olmak üzere 82 vaka bildirildi. İlk hastadan bu yana, komşu Güney Afrika’da 77 vaka bildirildi ve Güney’ Afrika’ya seyahat eden bir kişi hakkında Hong Kong’dan gelen bir başka rapor daha bildirildi.

NPR’nin bildirdiğine göre, İngiltere ihtiyati tedbir olarak Güney Afrika’daki altı ülkeyi “kırmızı listeye” aldı ve bölgeye uçuşları iptal etti.

Ön verilere dayanarak, Financial Times’tan John Burn-Murdoch, yeni varyantın neden olduğu toplam vaka sayısının şu anda oldukça düşük olmasına rağmen, varyantın Güney Afrika’da hızla yayıldığını ve Delta varyantını bile geride bıraktığını tweetledi.

Dünya Sağlık Örgütü SARS-CoV-2 Virüs Evrimi (TAG-VE) Teknik Danışma Grubu’nun, varyantı tartışmak ve uygun önlemleri önermek için bugün toplanması planlanıyor.

Orijinal makale: Interesting Engineering