Çip Üzerinde Laboratuvar Uygulamaları İçin Döner Bir Mikrofiltre 3 Boyutlu Olarak Basıldı

Araştırmacılar manyetik olarak çalıştırılabilen ve mikroakışkan bir cihazın içinde parçacıkları filtrelemek için kullanılabilecek olan döner bir mikrofiltre ürettiler. Onlar bu çok küçük dönen filtreyi, iki foton polimerizasyonu olarak bilinen çok hassas bir 3 boyutlu baskı tekniğiyle kullanılabilecek bir manyetik materyal yaratarak yaptılar.

Aynı zamanda çip üzerinde laboratuvar cihazları olarak da bilinen mikroakışkan cihazlar, genellikle birkaç santimetrekare ya da daha küçük boyuttaki bir çipin içinde çeşitli laboratuvar faaliyetlerini gerçekleştirmek için kullanılabiliyor. Karmaşık mikroakışkan kanallar ağlarını içeren bu cihazlar, giderek daha da karmaşık bir hal alıyor. Bunlar tedavi potansiyelleri için molekülleri incelemek ya da hastalıkları tespit eden kan testleri yapmak gibi çeşitli uygulamalar için kullanışlı olabilirler.

Birçok Türdeki Kimyasal Ve Biyolojik Çalışmada Kullanılabilir

Optics Letters’da yayınlanan çalışmanın araştırmacılarından olan Çin Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi’nden Dong Wu, “Dış manyetik alanın yönünü değiştirmek yoluyla, bizim ürettiğimiz mikrofiltre isteğe bağlı olarak belirli boyuttaki parçacıkları filtrelemek ya da onların hepsinin geçmesine izin vermek üzere uzaktan yönlendirilebiliyor. Bu fonksiyonellik, çip üzerinde laboratuvar cihazlarında gerçekleştirilen birçok türdeki kimyasal ve biyolojik çalışmada kullanılabilir. Ve önem taşıyan bir biçimde, bu çiplerin yeniden kullanılabilmelerini de mümkün kılıyor,” diyor.

Çin Bilim Ve Teknoloji Üniversitesi’nden Chaowei Wang, “Bu filtre, neticede analiz için dolaşımdaki tümör hücrelerini izole etmek veya hastalığı işaret edebilen anormal büyüklükteki hücreleri tespit etmek gibi uygulamalar için farklı boyutlardaki hücreleri ayırmak adına kullanılabilir. Daha da geliştirildiğindeyse, bunu kanser tespiti için vücut içine yerleştirilen cihazlarda kullanmak bile mümkün olabilir,” şeklinde konuşuyor.

Genellikle, mikroakışkan çiplerde, parçacıkları ya da hücreleri deliklerin boyutuna dayanarak ayırmanın pasif bir yolu olarak mikrometre boyutundaki deliklere sahip filtreler kullanılıyor. Ama filtredeki deliklerin sayıları ve şekilleri dinamik olarak değiştirilemediğinden, mevcut cihazlar farklı türlerdeki parçacıkları ya da hücreleri isteğe bağlı olarak ayırma esnekliğini sağlamıyor. Araştırmacıların yapılan çalışmada mikroakışkan cihazların kullanışlılığını artırmak adına geliştirdikleri bu filtreyse, seçici filtreleme ve geçirim gibi modlar arasında rahat bir şekilde geçiş yapabiliyor.

Orijinal makale: Phys.org