Işığın Hızı Nanoantenlerle Yavaşlatıldı

Işığın hareket etme hızı bilgi alışverişinin hızlı olması için çok önemli. Ama bilim insanlarının bir şekilde ışık parçacıklarının hızını yavaşlatabilmesi, kuantum hesaplama, LIDAR, sanal gerçeklik, ışık bazlı Wi-Fi ve hatta virüslerin tespit edilmesi gibi alanlarda kullanılabilecek olan birçok yeni teknolojik uygulamaya yol açabilir.

Şimdi, Nature Nanotechnology’de yayınlanan bir çalışmada, Stanford
Üniversitesi’nden bilim insanları ışığı önemli ölçüde yavaşlatmanın ve istedikleri gibi yönlendirmenin bir yöntemini ortaya koydular.

Bilim insanları ışığı hapsetmek ve sonra serbest bırakmak ya da daha sonraki bir zamanda onu başka bir yöne doğru yönlendirmek için, nano ölçekli çubukların içine ultra ince silikon çipler yapılandırarak “yüksek kalite faktörlü” rezonatörler geliştirdiler.

Nanoanten Deseni İçin Bir Elektron Mikroskobu Kullanıldı

Araştırmacılar esasen, ışığı yine de ışığın birçok farklı yönden gelip gitmesineolanak tanıyan çok küçük bir kutunun içine hapsetmeye çalıştıklarını belirtiyorlar. Işığı birçok yüzü olan bir kutunun içine hapsetmenin kolay olduğunu ama bu yüzlerin şeffaf olması halinde bunu yapmanın o kadar da kolay olmadığını söyleyen araştırmacılar, bu sorunun üstesinden gelmek için son derece ince bir silikon tabakası geliştirdiler. Bu onların yönteminin ana unsuru oldu.

Silikon şeffaf bir safir plakanın üzerine konuldu ve araştırmacılar nanoanten desenlerini oluşturmak için bu plakaya bir elektron mikroskobu “kalemi” yönelttiler. Bu desenin mümkün olduğunca düzgün bir şekilde çizilmesi büyük önem taşıyor çünkü desendeki kusurlar onların ışığı hapsetme becerisinin önünde engel teşkil ediyor.

Araştırmacılar sonuç olarak iyi bir ışık hapsetme performansı ortaya koyan ama mevcut fabrikasyon yöntemlerinin de imkanları dahilinde kalan bir desen bulmaları gerektiğini söylüyorlar. Bilim insanları elde ettikleri sonuçlarla, şimdi ulaşılabilir olan yeni bir bilime bakmaktan dolayı heyecanlı olduklarını söylüyorlar.

Orijinal makale: İnteresting Engineering