Yaşam Olma İhtimali Olan 10 Yeni Gezegen

NASA’ya ait Kepler uzay teleskobu takımı 10 tanesinde yaşam olma ihtimali olan, toplam 219 tane yeni gezegen keşfetti. Bu 10 gezegenin en büyük ortak özelliği ise Güneş’e uzaklık olarak yaşama elverişli yörüngelere sahip olmaları. Öyle ki bu uzaklıktaki gezegenlerde suyun sıvı olarak yüzeyde birikebileceği tahmin ediliyor.

Teleskop Gözlemleri Sonuç Verdi

Cygnus takımyıldızının 4 yıl süren gözlemlerinden elde edilen veriler oldukça çarpıcı. Kepler teleskobu sayesinde Güneş Sistemi dışındaki gezegenlerin bugüne dek yapılmış en ayrıntılı kataloglama işlemi yapılmış oldu.

2,335’i Güneş Sistemimizin dışında olmak üzere toplamda 4,034 gezegen tanımlayan Kepler teleskobu ayrıca yaklaşık 50 tane Dünya boyutunda gezegenin keşfedilmesinde büyük rol oynadı.Kepler programından bilim insanı Mario Perez’e göre elde edilen bu veriler benzersiz çünkü birbirine yakın bu kadar çok Dünya boyutunda gezegenin bir arada bulunması hiç de beklenilir bir şey değil.

Gezegenler Nasıl Keşfediliyor?

Kepler Teleskobu izlediği yıldızın ışığındaki gezegenler önünden geçerken meydana gelen küçük azalmalar sayesinde bu gezegenleri keşfedebiliyor. Çalışmalarının sağlamasını da yapmaktan geri durmayan ekip bazı gezegenleri fazla veya eksik sayma olma ihtimallerine karşın kendi hesaplarıyla teleskoptan gelen verileri karşılaştırıyorlar.

Yine Kepler programından bilim insanı Susan Thompson’ın belirttiğine göre söz konusu hassas ölçümler ve hesaplamalar sayesinde galaksimizde ne kadar yaşanılabilir gezegen olduğuna direk olarak cevap bulabiliyoruz.

Dünya ve Neptün Benzeri Gezegenler

Bir araştırma grubu Kepler Teleskobundan elde edilen verileri kullanarak binlerce gezegeni keşfetti ve bunların iki ayrı grup olarak kümelendiklerini gördü. Yaptıkları ayrımlar neticesinde Dünya boyutunda ve Neptün benzeri gezegenlerin gruplar içerisinde olduğu sonucuna vardılar.

Hawaii Üniversitesi’nden Benjamin Fulton ise gezegen gruplandırmasını Biyologların yeni bir tür canlı bulduklarında onu sınıflandırmalarına benzediğini ve bunun onu fazlasıyla heyecanlandırdığını dile getiriyor.

Kepler uzay aracı gözlemlerine daha geniş bir spektrumda devam ediyor. Yeni görevinin içerisinde yine bir sürü gezegen ve gök cismi keşfedilmeyi bekliyor.