Uzaylılar 1,000 Yıldızdan Bizi Görüyor Olabilir

Yapılan yeni bir çalışmaya göre, eğer varlarsa, uzaylılar yaklaşık 1,000 yıldız sisteminde bizi uzaktan izliyor olabilir.

Gezegenimiz bu 1,004 yıldız sisteminin direkt görüş hattında yer alıyor ve onlar bize hem Dünya’yı hem de Dünyasal yaşamın kimyasal izlerini tespit edebilecek kadar yakınlar.

Geçtiğimiz on yıl içinde, astronomlar uzak yıldızların yörüngesinde dönen öte gezegenleri basit bir formülü kullanarak keşfettiler: Bir yıldızı izlemek ve onun aniden kararmasını beklemek. Meydana gelen bu kararma, yıldız ve teleskop arasından bir gezegenin geçtiğini işaret ediyor. Yıldız kararırken ışığın nasıl değiştiğini analiz etmek, gezegenin atmosferinin kimyasal içeriğini ortaya koyabiliyor.

Yapılan yeni çalışmada, araştırmacılar bu formülü tamamen farklı bir şekilde kullandılar ve şunu sordular: Yakınlardaki hangi yıldızlar, orada yaşayanların Dünya’nın Güneş’in önünden geçtiğini görebileceği kadar uygun bir şekilde dizilmiş durumdalar? Bu yıldız sistemlerinde var olabilecek yaşam formları bizim izlerimizi; Dünya yüzeyindeki canlıları tespit edebilir miydi? Görünen o ki, yakınlardaki birçok yıldız için bu sorunun cevabı evet.

Gezegenler uzayda yaygın olarak bulunuyor. 1992’de yapılan ilk onaylanan
keşiften bu yana, astronomlar Güneş sistemimizin ötesinde, 3,185 yıldızın
yörüngesinde olan 4,292 gezegen buldular ve bu keşifler büyük ölçüde Öte
Gezegen Keşif Uydusu (TESS) ile yapıldı. Bu on yıl içinde fırlatılması planlanan James Webb Uzay Teleskobu (JWST) da bu gezegenlerin çoğu üzerinde detaylı incelemeler yapacak.

Yıldızların Yüzde 95’inde Akıllı Yaşam Gelişmiş Olabilir

Peki ya uzaylıların da kendi JWST’leri varsa? Araştırmacılar Monthly Notices of the Royal Astronomical Society’de yayınlanan çalışmalarında, 326 ışık yılı mesafe içerisinde, Dünya’yı tespit etmek için uygun bir görüş açısına sahip olan 1,004 yıldız sistemi buldular. Bunlardan 508 tanesiyse, Dünya orası ve Güneş arasından geçtiği her seferinde, onlara en az 10 saatlik bir gözlem verisi sağlayacak görüş açılarına sahip.

Araştırmacıların tahminine göre, bu 1,004 yıldızın yaklaşık yüzde 5’i akıllı
yaşamın gelişmiş olamayacağı kadar genç. Ancak geriye kalan yüzde 95’lik
bölüm, yaşamı milyarlarca yıl boyunca devam ettirebilecek olan yıldız
kategorilerinde yer alıyor ve bu da şartların uygun olduğu varsayılacak olursa, akıllı yaşamın gelişebileceği uzunlukta bir süreyi işaret ediyor.

Araştırmacılar bir sonraki adımın, çalışmalarında belirledikleri bu 1,004 yıldızda akıllı yaşam arama faaliyetlerine odaklanmak olacağını söylüyorlar.

Orijinal makale: LiveScience